مدیر تشریفات باید چه خصوصیت هایی داشته باشد؟
ویژگی های مدیر تشریفات عروسی بسیار در نحوه برگزاری مراسم حائز اهمیت است و باید به این نکته توجه داشت که مدیری توانا انتخاب کرد.
1 – توانایی برای تقسیم کار
هرمورد از کارهایی که در خدمات مجالس انجام می شود , با اعتنا به تخصص کارکنان است . در اینحالت مدیر تشریفات ضمن تقسیم کارها , باید بتواند اشخاص ماهر و متخصص در هر کدام از مسئله ها را استخدام نماید . به عنوان مثال در قسمت فیلمبرداری , به کار گرفتن شخصی که به همگی تکنیک های فیلمبرداری تسلط داشته باشد , ضرورت دارد .
2 – نظارت بر نظافت محیط برگزاری جشن
قبلی از این که جشن ها برگزار شوند , مدیر می بایست از محوطه برگزاری جشن مشاهده نماید . این کار بایستی شخصا توسط خود او انجام شود و از فرستادن نماینده یا فرد دیگر پرهیز نماید . چون مشاهده هر دسته کم و کاست و یا بی نظمی در محیط از دید مدیر نهفته نمی ماند . بنابراین مسئولیت پذیر بودن مدیر برای نظارت بر پاکیزگی و رعایت بهداشت محیط برگزاری جشن عروسی اهمیت زیادی دارد .
3 – داشتن رفتار احترام آمیز
یک مدیریت تشریفات عروسی باید خلق و خوی احترام آمیزی با کارکنان و مراجعین و مشتریان داشته باشد . هر مدل بی احترامی به پرسنل حاضر در تشریفات عروسی موجب نارضایتی آنان و در نتیجه بی مسئولیتی نسبت به وظایفشان می شود . در عین حال بی احترامی به مشتریان هم آنها را رنجیده خاطر کرده و مطمئنا بعداز برخوردهای تحقیرآمیز یا این که قرارداد انعقاد نمی کنند و یا این که آن را فسخ می نمایند .
4 – فراهم کردن تمامی نیازهای مهمانان
مدیریت خدمات مجالس باید همه نیازهای مهمانان طبق لیستی که از سوی داماد مشخص شدهاست را تهیه نماید . همچنین استفاده از پیشرفته ترین امکانات از قبیل سیستم های گرمایشی , سرمایشی , سیستم تهویه مطبوع , استفاده از میز و صندلی های راحتی جهت پذیرایی و . . . . را در محوطه پذیرایی آماده نماید .
5 – پایبندی به تعهدات
قراردادی که بین مشتریان و خدمات مجالس منعقد می شود , دقیقا باید به همان شکل اجرا شود . مدیریت باید به تمامی تعهدات خود پایبند باشد . این تعهدات میتواند شامل امکانات و تجهیزات , ساعتها حضور مهمانان در سالن , نحوه پذیرایی , هزینه ها و . . . باشد . مدیرانی که تعهدات قرارداد را زیر پا میگذارند , در مدت کوتاهی از تعداد مشتریان آنها کاسته می شود .
6 – قابلیت برگزاری مراسمات متفاوت
خدمات مجالس بایستی بتواند برای کلیه مجالس برنامه های متمایز را در نظر بگیرد . از جمله برگزاري مراسم ديني , ملي و مذهبي به مناسبتهاي مختلف که هر کدام تشریفات خاصی را می طلبند و در عین درحال حاضر امکاناتی که برای مهمانان مهیا می شود , در هر یک از مجالس با هم متفاوت است .
7 – پیگیری به موقع امور تشریفات عروسی
رئیس خدمات مجالس بایستی بتواند هماهنگی و پیگیری طراحي , چاپ و نصب پلاكارد به مناسبتهاي گوناگون را انجام دهد . همچنین هماهنگي در انجام امور پذيرايي ميهمانان داخلي و خارجي و تهيه و تدارك محل اقامت , اياب و ذهاب و . . . از دیگر وظیفههای یک مدیریت قوی میباشد .
8 – داشتن قوه تعامل با مشتریان
مدیربرگزاری مجالس عروسی باید بتواند به راحتی با مشتریان خویش تعامل و گفتگو نماید . گوش دادن به صحبت ها و خواست های آن ها , استفاده از انتقادات و پیشنهادات و همچنین بررسی شکایات آن ها نسبت به برخی از خدمات انجام شده , از جمله مهمترین ویژگی های شخصیتی یک مدیر موفق میباشد .